Christopher får något reflekterande i blicken när han pratar om sina tidigare arbeten, som snickare, säljare, projektledare, försäljningschef och platschef.
Du har tagit dig an ganska varierande roller genom åren. Varför har det blivit så?
– Ja, men det har nästan hela tiden varit inom byggindustrin. Om jag gör nytta fyller jag en funktion, så jag har sökt mig till nya utmaningar när jag har känt att jag inte tillför tillräckligt. Jag har alltid haft ett behov av att känna.
Christopher ler.
– Rastlösheten liksom, säger han.
Under 2023 färdigställde Sanna en stor varumärkesresa, bland annat med en ny logotyp och webbsida. Enligt Christopher är det nya utseendet och uttrycket en del av visionen med Sannas framtid.
– Sanna är så mycket mer än ett byggföretag, även om det är där som kärnan finns. Vi vet att vi är annorlunda i byggbranschen som vågar utmana oss själva och våra kunder i det.
Christopher tittar ut mot entrén där kollegorna småpratar vid kaffemaskinen.
– Vi är extremt noggranna med vilka vi rekryterar. En stor del av branschen handlar om…
Han drar handen genom det stora skägget igen, sedan fortsätter han:
– ... döda ting, typ spik. Jag vill inte ha det så. Det är ju människorna som är det intressanta, vad vi känner och hur vi utvecklas tillsammans. I den här branschen, ja i många andra branscher också för den delen, glöms människan bort.
– Och vi, vi bygger inte hus – vi skapar miljöer och minnen för andra människor. Det är på många sätt ett hedersuppdrag.